24/Nisan/2024

ASH Bakan Yardımcısı Sn. Leman YENİGÜN’e Ziyaret Gerçekleştirildi.

 

 

Aile ve Sosyal Hizmetler Bakan Yardımcısı Sayın Leman YENİGÜN’e Genel Başkanımız Salih ÇETİN tarafından kardeşlerimizin aşağıdaki talepleri iletilerek ayrıntılı olarak talepler gerekçeleriyle Sayın Bakan Yardımcısına ayrıntılı izah edilmiştir.

Taleplerimiz olarak;

Konu : Korunmaya Muhtaç Çocukların Taleplerine Yönelik                                          24.04.2024
     Kanuni Düzenleme Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Önerimiz Hk.

AİLE VE SOSYAL HİZMETLER BAKANLIĞINA

24 Nisan 2024 tarihinde yapılan görüşmedeki
GÜNDEM MADDELERİ:

DEVLET KORUMASINDAN AYRILANLAR İÇİN:

  1. Koruması 18 Yaşından Önce Kaldırılanların Kamuda istihdam hakkı tanınması,
  2. Müstafi Sayılan ve Göreve Başlatılmayanların Kamuda İstihdamı,
  3. Ünvan Düzenlemesi (Ekli 24.04.2024 tarihli ve 8 sayılı yazımız ve Kanun Teklifi)
  • Kamuya Yerleşeceklerin Barınma(Yeknesaklık Sağlanması açısından kiralanan apart sisteminin her il’de uygulanması.), Askerlik ve İşe Girişte Sağlık Raporu Ücreti Sorunu(ASH Bakanlığı 09.12.2021 tarih ve 1993455 sayılı Genelge ve SED Yönetmeliği)
  • Korunmaya Muhtaç Çocuklara Sosyal Haklar Tanınması. (Evlenme Yardımı, TOKİ, Faizsiz Kredi vb. Ekli 24.04.2024 tarihli ve 8 sayılı ve Kanun Teklifi)

DEVLET KORUMASI DEVAM EDENLER İÇİN:

  • Çocukların koruma altında ayrılmadan önce gelecek yaşantılarına hazırlanmaları ve ileriki yaşamlarında mağdur olmamaları amacıyla 16-20 yaş arasını kapsayacak şekilde 4 yıllık “Devlet Korumasında Yetişen Gençlerin Sosyal Yaşamda Rehberlik ve Eğitim Projesi”(Devlet korumasından ayrılmış rol model olacaklarında dahil edilerek;06 Eylül 2022 tarihli resmi gazetede yayımlanan Yönetmeliğe eklenen yönetmeliğin 34 maddesinin 4/a şıkkı gereğince gençlerin reşit olmasına iki yıl kala toplumsal yaşama ve istihdam hayatına hazırlık çalışmalarının hayata geçirilmesi)  
  • 2828 Sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu ile 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanunu, çocuk bakım hizmetlerinin birlikte işleyişinde; geleceklerine yönelik olarak çocukların ali menfaatleri gereğince mevzuat değişikliği ile yeniden ele alınmasına yönelik ÇOCUK ŞURASI VE ÇALIŞTAYLARIN her yıl düzenli olarak yapılması.

Ziyarette taleplerimizi ayrıntılı dinleyen Sayın Bakan Yardımcımıza teşekkür ediyoruz.

 

SUNULAN DOSYA pdf

YADER 2024-8-ASHB BAKAN YRD Leman YENİGÜN GÖRÜŞME GÜNDEM MADDELERİ

YADER 2024-8-ASHB Bakan Yrd- İmzalı

 

SAYI    : 06-130-032 /8                                                                                                     24/04/2024
Konu   : Korunmaya Muhtaç Çocukların Taleplerine Yönelik
       Kanuni Düzenleme Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Önerimiz Hk.

 

Sayın LEMAN YENİGÜN
T.C. Aile Ve Sosyal Hizmetler Bakan Yardımcısı

İLGİ      : 20.07.2023 tarihli ve 06-130-032 /15 sayılı yazımız ve ekleri.

Korunmaya Muhtaç Çocuklar olarak taleplerimiz ve kanun teklifimiz ve ekleri ilgi yazımızla Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bildirilmiş olup, gelinen aşamada kanuni düzenleme içeren önerilerimizin yeniden değerlendirilmesi önemle hasıl olmuştur.

ÜLKEMİZDE DEVLET KORUMASINDA YETİŞENLERİN GENEL DURUMU:

            Bilindiği üzere; Ülkemizde korunmaya muhtaç çocuklar istihdam edilme şekilleri ve kamuda tanınan unvan vb. statü hakları diğer gerçek kişilere göre ayrı özel kanunlarına (2828 sayılı Kanun ek-1 maddesiyle) göre direk atama ile gerçekleştilmekte, bu statüde olanlar için uygulanan hükümler eşitlik ilkesine aykırılık teşkil etmeyecek bir şekilde pozitif ayrımcılık kazandırılmış, devletimizin toplumdaki en önemli değer yargılarını oluşturan insanlardır.

            Hiç kuşkusuzdur ki; Şuan devletimize emanet edilmiş yaklaşık 14.000 çocuk Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına bağlı (eski adıyla Çocuk Esirgeme Kurumlarında-ÇEK) çocuk yuvaları, sevgi evleri ve yetiştirme yurtlarında barınarak devletin şefkatli elinde büyüyen kardeşlerimizin sosyal hayata adaptasyonda devletimizin desteğiyle -bir ebeveynin evladına ömür boyu bakması gibi- bakmasını devletten beklemesi anayasadaki ismiyle korunmaya muhtaç çocuklar yani kimsesiz çocuklar için bir hak ve dayanaktır.

            1988 yılından bugüne kadar korunmaya muhtaç çocuklardan yaklaşık 60.000 kişi devlet kurumlarında işe yerleştirilmiş olup, toplamda aileleri ile birlikte 300.000 ‘e yakın bir kesimi oluşturmaktadır.

            Devletimizin bu en değerli vatandaşlarından olan Korunmaya Muhtaç Çocuklar devlet terbiyesiyle yetiştirilmiş, her daim devletine sadık ve her zaman ihtiyaç duyduğu devletimizin destek ve himayelerinde devlet kurumlarında kazandıkları sosyal statüleriyle çalışma hayatında ve toplumda özgüvenle yaşamlarını sürdürmektedirler.

            Devletimizin en ulvi görev bildiği, kendi öz evladı olarak gördüğü ve son yıllarda gittikçe toplumda öz güven sahibi bulmalarına neden olan kanuni değişiklikler; Korunmaya muhtaç çocukların hayata tutunma kaynağı olarak bilinmektedir.

          Buna dair en önemli düzenleme ise 5982 yasayla değiştirilen 2709 sayılı Anayasanın Kanun Önünde Eşitlik başlıklı 10. Maddesinde; ”Çocuklar, yaşlılar, özürlüler, harp ve vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malul ve gaziler için alınacak tedbirler eşitlik ilkesine aykırı sayılmaz” hükmü yer almaktadır.

           Yukarıda genel izahatı yapılan devlet korumasındaki kardeşlerimizle hakkında istatistiki veriler ile kanuni düzenlemeyi gerektiren 5 madde de ana hatlarıyla ve gerekçeleri de gösterilen kanun teklifi önerimiz aşağıda belirtilmektedir.

ÜLKEMİZDE DEVLET KORUMASINDA YETİŞENLERE AİT İSTATİSTİKLER:

Devlet korumasında Çocuk Sayısı                                         : 14.760

Koruyucu Ailede Çocuk Sayısı                                                : 9.980

ÇEK’den 18 Yaş öncesi Koruması Kaldırılanların sayısı         : 5.000

Kamuda istihdam edilenlerin sayısı                                       : 60.000

Kamuda müstafi sayılanların sayısı                                       : 2.000

Kamuda göreve başlatılıp istinaf mahkemesi kararı

nedeniyle işine son verilenlerin sayısı                                   : 1.000

Çeşitli nedenlerle kamuda göreve başlayamanların sayısı   : 1.000

Mezuniyetine göre unvanına atanamayanların sayısı          : 4.000

Toplam                                                                                  : 97.740

ÇEK’de yetişenlerin aileleri ile toplam sayısı                      : 300.000

Kanuni düzenlemeden etkileneceklerin ortalama sayısı   : 13.000

DEVLET KORUMASINDA YETİŞENLERİN TALEPLERİ -GEREKÇELERİYLE-:

1) Yurttan 18 yaş öncesi Koruması Kaldırılanların Kamuda İstihdamı:

Geçmişte bir çok kardeşimizin sosyal incelemeleri düzenli yapılmadığından, kaçak duruma düşenler ve ayrıca hukuksuz bir şekilde ailesine teslim edilen veya yurttan çeşitli nedenlerle 18 yaşını doldurmadan ayrılan kardeşlerimize sahip çıkılmadığından, bu kardeşlerimiz toplumda zorluklar yaşamaktadırlar. İlk Derece Mahkemeyi kazanıp göreve başlatılanlar İstinaf Mahkemesinde kaybettiğinde görevleri esnasında işlerine son verilmeleri kardeşlerimizi hüsrana uğratmakta ve ayrıca hem ekonomik hem de psikolojik olarak yıkıma düşürmektedir. Öte yandan ilk derece mahkemeyi kaybedip istinaf mahkemesini kazanan ise göreve başlatılmaktadır. Ancak bahsettiğimiz durumalarda olanlarla ilgili farklı mahkeme kararları çıkmaktadır. Yani ülkemizde istinaf mahkemeleri kararları yeknesaklık olarak uygulanmadığından kardeşlerimiz arasında eşitsizlikler ve haksızlıklar olmaktadır. Bu durumda; Bir çok kardeşimiz hem aile olarak hem ekonomik olarak boşluğa düşmektedir. Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi ve Evrensel İnsan Hakları Sözleşmelerine aykırı bir çok durum kardeşlerimizin çok ağır -ailesel ve ekonomik travmalar dahil- mağduriyetlerine sebep olmaktadır. Bu durumun önüne geçilmesi için KANUNİ DÜZENLEME YAPILMASI elzemdir.

2) Kamuda Müstafi sayılanlara(işten çekilenler ya da göreve başlatılmayanlar) bir defaya mahsus olmak üzere Kamuda İstihdamı:

Kamuya yerleşen kardeşlerimizden bazıları çeşitli nedenlerle müstafi sayılarak işsiz kalmıştır. Veyahutta adli sicili veya arşiv kaydı olanlardan sildirme hakkı olmasına rağmen sildirme yapmadan bilinçsizce tercih yapıp, kamuya yerleşenlerin göreve başlatılmamalarından kaynaklı mağdur olanlar bulunmaktadır. İlgi yazımızda önerdiğimiz üzere koruma altında kalan çocukların 16 yaşından itibaren sosyal hayata ve istihdama hazırlık yapılması 06 Eylül 2022 tarihinde yayımlanan Yönetmeliğe eklenerek kamuda istihdam sonrası herhangi bir bilinçsizliğin önüne geçilmekle birlikte geçmişte çeşitli nedenlerle kamudan çekilen veya göreve başlatılmayanlar için SON BİR DEFA KANUNİ DÜZENLEME yapılması elzemdir. 06 Eylül 2022 tarihinden sonra artık 16 yaşından itibaren koruma altında olanların sosyal hayata hazırlık ve kamuda istihdama hazırlıkta her türlü eğitim imkanı Bakanlıkça sağlanacağından kamuda müstafi duruma düşmeleri beklenmemekte olacaktır.

 3) Öğrenime göre Unvanına atanamayanların unvanlarına atanması düzenlemesi:

2828 Sayılı Kanunu’nun Geçici 16. Maddesindeki kurumların kadroları ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih ve öğrenim durumları itibarıyla ihraz ettikleri unvanlara atanırlar. hükümlerinden kaynaklanan sıkıntıların çözülmesine dair KANUNİ DÜZENLEME gerekmektedir. İlk Derece Mahkemeyi kazanıp göreve başlatılanlar İstinaf Mahkemesinde kaybettiğinde görevleri esnasında işlerine son verilmeleri kardeşlerimizi hüsrana uğramakta ve hem ekonomik hem psikolojik olarak yıkıma düşürmektedir. Öte yandan ilk derece mahkemeyi kaybedip istinafı kazanan ise göreve başlatılmaktadır. Ancak bahsettiğimiz durumalarda olanlarla ilgili farklı mahkeme kararları çıkmaktadır. Yani ülkemizde istinaf mahkemeleri kararları yeknesaklık olarak uygulanmadığından kardeşlerimiz arasında eşitsizlikler ve haksızlıklar olmaktadır. Son olarak 21 Eylül 2022 tarihinde Anayasa Mahkemesi oy çokluğu ile 2828 sayılı Kanunun Geçiçi 16 maddesinin ilk fıkrasını iptal etti. Ancak iptal gerekçesi ile karşı oyla iptal edilmemesini isteyen Anayasa Mahkemesi üyelerinin gerekçeleri incelendiğinde bile kanunun çıkış nedeninin aslında doğru olduğu ancak düzenlemeden kaynaklanan eksikliğin giderilmesi halinde eşitsizliğin ortadan kalkacağı aşikardır.

Çeşitli Bakanlıkların atamalarında ya da red yazılarında da bir çok kurumda (kanundan kaynaklanan yukarıdaki kırmızı renkte belirtilen ifadelerden dolayı) eşitsiz uygulama yapılması nedeniyle kardeşlerimiz haksızlığa uğramaktadır. Halen atamayı bekleyen veya mahkemelere başvurarak hakkını almak için bekleyen kardeşlerimiz mağdur olmakta, öte yandan aynı okulu mezun olan kardeşlerimiz ile atanmaması gereken kurumlara atananlar (memur, teknisyen, tekniker, mühendis, öğretmen, sosyolog vb. olarak atanması gerekenler) bu durumdan dolayı mezuniyeti dışındaki kurumlara kendi istekleri dışında atandıklarından hak kaybına uğramaktadırlar. Bu nedenlerle SON BİR DEFA KANUNİ DÜZENLEME elzemdir.

4) Kadın Erkek ayrımı yapılmaksızın Evlenenlere Çeyiz Yardımı:

2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu’nun Evlenme Yardımı başlıklı 32. Maddesinde: “Kuruma ait sosyal hizmet kuruluşlarında koruma kararı devam eden kız çocuklarından evlenenlere çeyiz ihtiyaçlarını karşılamak ve bir defaya mahsus olmak üzere en yüksek Devlet memuru aylığının birbuçuk katı tutarında evlenme yardımı yapılır. Bu yardım hiçbir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın ödenir.” denilmektedir.

Günümüz şartlarında bu maddenin uygulanması mümkün görülmemektedir. Söz konusu kanuni hükmün değiştirilerek devlet korumasından 18 yaşından sonra ayrılan gençlere kadın erkek ayrımı yapılmadan evlenme yardımı sağlanması için KANUNİ DÜZENLEME elzemdir.

5) Faizsiz kredi ile TOKİ tarafından ev imkanı sağlanması:

-Günümüz şartlarında devlet korumasında yetişenlerin ev alma imkanın zorlukları herkesçe bilinmektedir. Bu nedenle devlet korumasında yetişenler için Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının yürürlükte bulunan mevzuatında TOKİ’den faizsiz ev imkanı sağlanabilmesi için TOKİ MEVZUATINDA KANUNİ DÜZENLEME yapılmasını talep etmekteyiz.

Anayasamızın 61. Maddesindeki “Devlet, korunmaya muhtaç çocukların topluma kazandırılması için her türlü tedbiri alır.” hükmü ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu kapsamında devletimizin SOSYAL DEVLET İLKESİ gereğince, Korunmaya Muhtaç Çocukların taleplerini içeren hususlara ait Kanun Teklifini içeren önerilerimiz derneğimizce hazırlanarak önemine binaen desteğiniz ve gerekli düzenlemeler yapılması için kalbi saygılarımla makamlarınıza sunulmaktadır.

Bilgilerinizi ve gereğini arz ederim.

 

EK-1 Kanun Teklifi Önerimiz.

 KANUN TEKLİFİ ÖNERİMİZ

SOSYAL HİZMETLER KANUNUNDA DEĞİŞİLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ

“24.05.1983 tarihli Sosyal Hizmetler Kanununda değişiklik yapılmasına dair kanun teklifi“ gerekçesi ile ekte gönderilmiştir.

 

GENEL GEREKÇE

Korunmaya muhtaç çocuklar ülkemizde uluslararası sözleşmeler ve anayasamızdaki hükümlerle sosyal devlet ilkesiyle koruma ve bakım hizmetlerinin yanında reşit yaşa girdikten sonra da ekonomik ve sosyal açıdan desteklenerek kamuda istihdamları 2828 Sosyal Hizmetler Kanunundaki hükümlere göre sağlanmaktadır.

Devlet koruması altında yetişerek reşit yaşa girdikten sonra devlet korumasından ayrılan korunmaya muhtaç çocukların ailevi ve çeşitli nedenlerinden dolayı kamuda sosyal adaptasyonda yaşanan sıkıntılardan ve ekonomik zorluklardan dolayı yaşamış oldukları mağduriyetleri ile kamuda göreve başlatılmayanların uğradıkları hak kayıplarının giderilmesi amaçlanmaktadır.

            Devlet koruması altında yetişerek reşit yaşa girmeden devlet korumasından ayrılanların veya çeşitli nedenlerle vasileri tarafından alınanların mahkemelerce kamuda istihdam edilmelerine yönelik davaları kazanmaları, sosyal hayatta ekonomik ve sosyal destek sağlanması ile toplumda öz güvenlerini kazanmış birey olarak yaşamlarını sürdürmeleri ve uğradıkları hak kayıplarının giderilmesi amaçlanmaktadır.

Korunmaya muhtaç çocuklar, lisans, ön lisans ve ortaöğretim mezunu olanlardan öğrenim durumları dikkate alınmadan memur veya hizmetli kadrolarına atananlar, kamudaki unvan değişikliği sınavlarının kurumdan kuruma göre değişiklik göstermesi, uzun süreler boyunca sınav açılmaması, daha önceki düzenlemelerdeki hükümle kurumlarda ortaya çıkan karışıklıklar ve eşitsizlikler gibi nedenlerle mağdur olmaktadırlar. Öğrenim durumlarına uygun olmayan kadro ve pozisyonlarda istihdam edilenlerin, öğrenim durumlarına uygun kadro veya pozisyonlara atanarak mağduriyetlerinin giderilmesi ve yükseköğrenime devam etmelerinin teşvik edilmesi amaçlanmaktadır.

Bu çocukların kamu kurum ve kuruluşlarında çeşitli statülerde istihdamına dair önceden yapılan düzenlemelerdeki eşitsizliklerin ve mağduriyetlerin giderilmesi amaçlanmaktadır.

            Daha önceden devlet koruması altında iken kız çocuklarına yapılan evlenme yardımından koruma altında reşit yaşa girdikten sonra ayrılan kadın erkeklere ayrım yapılmaksızın evlenme yardımı yapılması amaçlanmaktadır.

MADDE GEREKÇELERİ

 MADDE 1- Madde ile, 2828 Sosyal Hizmetler Kanunu’nun 32 maddesi ile daha önceden devlet koruması altında iken kız çocuklarına yapılan evlenme yardımından koruma altında reşit yaşa girdikten sonra ayrılan kadın erkeklere ayrım yapılmaksızın evlenme yardımı yapılması amaçlanmaktadır.

 MADDE 2- Madde ile, 2828 Sosyal Hizmetler Kanun kapsamında devlet koruması altında yetişerek reşit yaşa girdikten sonra devlet korumasından ayrılan korunmaya muhtaç çocukların ailevi ve çeşitli nedenlerinden dolayı kamuda sosyal adaptasyonda yaşanan sıkıntılardan ve ekonomik zorluklardan dolayı yaşamış oldukları mağduriyetleri ile kamuda göreve başlatılmayanların uğradıkları hak kayıplarının giderilmesi amaçlanmaktadır.

Devlet koruması altında yetişerek reşit yaşa girmeden devlet korumasından ayrılanların veya çeşitli nedenlerle vasileri tarafından alınanların mahkemelerce kamuda istihdam edilmelerine yönelik davaları kazanmaları, sosyal hayatta ekonomik ve sosyal destek sağlanması ile toplumda öz güvenlerini kazanmış birey olarak yaşamlarını sürdürmeleri ve uğradıkları hak kayıplarının giderilmesi amaçlanmaktadır.

 MADDE 3- Madde ile, daha önceden yürürlüğe giren 2828 Sosyal Hizmetler Kanununa eklenen geçici 16 ncı madde ile, daha önce ek 1 inci madde kapsamında istihdam edilenlerden öğrenim durumlarına uygun kadro veya pozisyonlara atanamamış olanların, mağduriyetlerinin giderilmesi, daha önceden kurumlarda oluşan uygulamalardaki belirsizliklerin ve eşitsizliklerin ortadan kaldırılması, maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren öğrenim durumlarına uygun kadro veya pozisyonlara atanmaları öngörülmektedir.

 MADDE 4- Yürürlük maddesidir.

 MADDE 5- Yürütme maddesidir.

 

KANUN TEKLİFİ ÖNERİMİZ

 SOSYAL HİZMETLER KANUNUNDA DEĞİŞİLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TEKLİFİ

MADDE 1- 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu’nun 32 nci madde aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.  

Evlenme yardımı:

             Madde 32 – Kuruma ait sosyal hizmet kuruluşlarında koruma kararı reşit yaşa girmesi veya öğrenimini bitirmesi nedeniyle sona erenlerden en çok 35 yaşına kadar evlenenlere çeyiz ihtiyaçlarını karşılamak ve bir defaya mahsus olmak üzere en yüksek Devlet memuru aylığının beş katı tutarında evlenme yardımı yapılır. Bu yardım hiçbir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın ödenir.

MADDE 2- 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu’na geçici 20 nci madde aşağıdaki şekilde eklenmiştir.

            “Geçici Madde 20- a) Bu Kanunun ek 1 inci maddesi kapsamında ataması yapılan ve bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihinden önce çeşitli nedenlerle kamu kurum ve kuruluşlarındaki görevlerinden çekilen, çekilmiş sayılan, görevine son verilen veya göreve başlatılmayanlar bu kanunun ek-1 maddesindeki kamuda istihdam hakkından bir defaya mahsus olarak yararlandırılır.

  1. b) 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu’nun ek 1 inci maddesinin ilk paragrafı kapsamında sosyal hizmet modellerinden en az bir buçuk yıl yararlananlardan reşit yaşa girmeden önce çeşitli nedenlerle mahkeme kararı ile sosyal hizmet modellerinden yararlandırılması sona erenlerin veya sosyal hizmet kuruluşlarından mahkeme kararı ile koruması kaldırılanların bu kanunun ek-1 maddesindeki şartlardan muaf tutulmak suretiyle, bu kanunun ek-1 maddesindeki istihdam hakkından bir defaya mahsus olarak yararlandırılır.

MADDE 3- 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu’na geçici 21 inci madde aşağıdaki şekilde eklenmiştir.

            “Geçici Madde 21-Bu Kanunun ek 1 inci maddesi kapsamında ataması yapılan ve kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam statülerine bakılmaksızın fiilen görevde bulunanlar(muvazzaf askerliğe ayrılanlar-ücretsiz izinli olanlar hariç) bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihteki öğrenim durumlarına göre kadro ve pozisyonları başka bir işleme gerek kalmaksızın değiştirilmiş sayılır.

            Bu madde gereğince çalıştığı kamu kurum ve kuruluşlarında öğrenim durumları itibariyle kadro ve poziyonu bulunmayanlar ise öğrenimlerine uygun başka kamu kurum ve kuruluşlarına naklen atamaları kurumlarca başka bir işleme gerek kalmaksızın yapılır.

            Özelleştirme nedeniyle iş sözleşmeleri kendi istekleri dışında sona erenlerin ise başka kamu kurum ve kuruluşlarına atamaları ise bu madde çerçevesinde öğrenim durumlarına uygun olarak bu kanunun ek-1 maddesi çerçevesinde gerçekleştirilir.

            Bu maddeden yararlanacakların kadro ve pozisyonları bütçe kanunlarındaki kadro/pozisyon sınırlamalarına tabi olmaksızın kanunun yayımını takip eden ayın 15’i itibariyle başka bir işleme gerek kalmaksızın ilgili kamu kurum ve kuruluşlarınca değiştirilmiş sayılır.

MADDE 4- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 5- Bu Kanun hükümlerini Cumhurbaşkanı yürütür.